Courses

2007 Empirical Research
  Seminar, Danube University Krems
  Contents: Comparation qualitative and quantitative research, qualitative content analysis, analysis of questionnaire data, overview to descriptive statistics, data preparation and data analysis using SPSS (hands-on PC lab)
2008 Empirical Research
  Seminar, Danube University Krems
  Contents: Charting the course of from the problem to the completion of an empirical study, survey of different kinds of investigations, differences between qualitative and quantitative research, the scientific hypothesis, operationalization, the interview, analysis of qualitative data: system of categories, questionnaire development, analysis of quantitative data: question coding, basics of descriptive statistics, data preparation and data analysis using SPSS (hands-on PC lab)
2009 Empirical Research Methods
  Blended Learing Seminar, Danube University Krems
  Contents: Charting the course of from the problem to the completion of an empirical study, survey of different kinds of investigations, differences between qualitative and quantitative research, the scientific hypothesis, operationalization, the interview, questionnaire development, analysis of quantitative data: question coding, basics of descriptive statistics, data preparation and data analysis using SPSS (hands-on PC lab)

 

Supervised master theses

Year Name Title Curriculum
2009 Claudia Schiexl eLearning an den Wiener Berufsschulen. Iststanderhebung Educational Technology
2009 Gertrud Stockinger Rechtschreibschwäche in der Grundstufe II: Kann das Übungsprogramm GUT1 die Rechtschreibleistungen verbessern? Educational Leadership/Technology
2009 Uschi Mulley Schriftsprachenerwerb am Computer – Chance für Kinder mit Legasthenie? eEducation
2009 Otmar Garschall Einsatz der Online-Lernplattform MOODLE im fachtheoretischen Unterricht des dualen Bildungssystems Educational Technology
2007 Andrea Fischer Hochbegabung oder AD(H)S. Auffallende Verhaltensparallelen zwischen Kindern mit Hochbegabung oder Aufmerksamkeitsdefizit(hyperaktivitäts)störung Gifted Education
2007 Eva Haslinger Schaffung eines begabungsfreundlichen Klimas in der Schule. Positive und negative Einflüsse des Umweltfaktors Schule auf die Situation von Hochbegabten

GiftedEducation

2007 Alois Schett Selbstgesteuertes Lernen in der Sekundarstufe I. Lerntagebücher als Werkzeug zur Selbstorganisation Educational Technology
2007 Alexandra Steiner Angst der Eltern hochbegabter Kinder beim Übertritt vom Kindergarten in die Schule. Eine qualitativ- empirische Studie zur Elternangst bei Schuleintritt, durchgeführt an einer Wiener Volksschule Gifted Education
2007 Petra Summer Unterschiede in der Medienkompetenz (hoch)begabter Schülerinnen und Schüler zu durchschnittlich Begabten am Beispiel Internetnutzung: die Frage des Datenschutzes im persönlichen Erfahrungsbereich von Kindern und Jugendlichen Gifted Education